Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

maandag 26 november 2012

Bomen bouw.

Hallo

Ik ben nu nog druk bezig met het maken van de boom skeletten. Dit is een tijd rovende klus. Het gaat niet zo snel dus.
Ik heb nog even een korte bouwbeschrijving gemaakt.

 Dit is de huidige productie:

 Ik heb bij de Action ook wat draad gekocht. Dit pakje met 100m draad koste maar €0.99. Het voordeel is nu dat ik geen draad meer hoef te strippen.
 Een boompje zoals hieronder kost mij al iets van een uur om in elkaar te draaien.
De bouwwijze is als volgt:
Met mijn draad twist methode heb je geen lijm nodig.
Je neemt 6 stukken draad van iets van 10cm lang. En ook een stuk van 1.5 meter. 
Dit allemaal twist je ongeveer 4 cm samen zodat je eerst een stuk kale stam krijgt. Daarna twist je de 6 losse draden samen tot bijna aan de top.
Met de lange draad maak je al je takken aan de stam. Dus elke keer een lus aan beide zijden en dan een paar keer om de stam wikkelen en dan weer lussen.
De lussen knip je open en de 2 aders twist je weer deels samen.
De hoofd takken zijn nu klaar. Eventueel kan je nog meer kleinere takken er in twisten.
Vervolgens kan je de takken bij buigen in de gewenste vorm.
 Olaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten