Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

zondag 9 februari 2014

Mogelijk nieuwe modelbaan.

Hallo

Ik ben aan het nadenken over een nieuwe rangeerbaan. Deze zal dan de huidige vervangen. Hieronder het baanplan. De ruimte is 3.2m x 1.4m. De baan is 30cm diep en hangt aan de muur.



Concept:
Soort haven / industrie gebied, maar dan wel sterk samengeperst.  Het doel is veel rangeren / puzzelen met wagons. Het gaat dus niet om een realistische weergave van een gebied. De aansluitingen zijn kort en hebben maar plaats voor iets van 3 kleine wagons.
En er is hier juist geen schaduwstation omdat de baan bedoeld  is voor het puzzelen.

Rails: fleischmann / Roco zonder railbedding.
Wissels : 10 graden
Aansturing: analoog en wissels met de hand.
Tijdperk: meerdere

Bij een rijsessie worden alle aansluitingen vol gezet met wagons. Alle wagons hebben een nummer en de aansluitingen hebben ook een nummer. Aan het einde van de sessie moeten alle nummers op de goede plek komen.
Optie 2 is het werken met een switchlist of met waybills.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten