Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

maandag 29 oktober 2012

N scale vlog 56 online. Vlokken test en bomen bouw.

Hallo

De nieuwe aflevering van de N scale vlog is nu ook online.
In deze post de detail foto's van de gemaakte bomen, struiken en gras pollen.

N scale vlog 56: https://www.youtube.com/watch?v=EY5h44Y5vMw

Als eerste de gebruikte materialen. Ik gebruik nu de Woodland scenics fine turf T45 en de Noch fijne vlokken. Voor de graspollen heb ik de Noch veldgras gebruikt.

Toen ik de materialen bestelde vroeg ik mij af hoeveel je nu krijgt voor die prijzen. Ik heb er maar even een vergelijking van gemaakt. Ik heb het bij Conrad besteld en daar koste het €4.6 voor de Woodland fine turf en €3.2 voor de Noch fijne vlokken. Volgens de site van Conrad is de fine turf 50g, die van noch is 20g. De zak van de fine turf is wel groter en er zit meer in maar 50g lijkt het niet te zijn.
 De vezels zijn wel mooi klein en mooi van structuur.
 Het zakje is niet her sluit baar zoals die van de Noch maar daar heb ik mijn glazen potjes voor. :D

Ik heb voor de test de filter watten ook eens fijn geknipt. Ik had eerder al deze watten op kleur gebracht met een spuitbus.
De vezels blijven echter heel goed aan elkaar haken waardoor het niet "strooibaar" is. Op beneluxspoor.net wordt gesproken over het strooien maar dat wil in ieder geval met deze vezels niet.

Nu maar een kaal geraamte voorzien van wat groen. :D

Ik heb de Noch 07206 fijne vlokken gebruikt.

Ik heb ook een poging gedaan voor het maken van een berk. Is alleen niet zo goed gelukt.
Ik heb de Noch 07202 fijne vlokken gebruikt.

 Ik heb ook de populier voorzien van wat groen.
 Ik heb hiervoor de Woodland scenics fine turf T45 gebruikt.
 Ook deze vezels zijn mooi van structuur en vormen zich goed om de filter watten.




 Verder heb ik ook wat struiken gemaakt.

 Ik heb de Noch 07206 fijne vlokken gebruikt.


Ik ben ook bezig geweest met wat graspollen. Ik heb hier getest of het beter gaat als er een metalen gaas onder de folie zit. Ik kan er helaas weinig van merken dat het beter gaat.
 Met de elektrostaat heb ik de vezels er op gezet. De dichtheid is helaas wat aan de lage kant.


Bij deze test heb ik ook meteen mijn nieuwe gras vezels getest. Het is de Noch 07084 veldgras. Het resultaat valt erg tegen. Als je de vezels in je handen hebt dan voelt het al heel slapjes aan. Dit in tegenstelling tot de andere Noch grassen zoals de 2.5mm en de 6mm gras. Die zijn veel steviger en ook rechter waardoor die beter werken in de elektrostaat.
Het veldgras lijkt sterk op de filterwatten vezels. Die zijn ook erg slap en krom.

Ik kan de veldgras vezels gelukkig nog wel voor bomen en struiken gebruiken.


Tot zover de uitgebreide test.

Olaf

2 opmerkingen:

  1. Hoi> olaf,

    Ik ben begonnen met een boompje te maken met ijzerdraad en filten watten, en zaagsel,

    heb veel filmpjes van je gezien op youtube

    maar kan het zaagsel ook op kleur gebracht worden door met een groenespuitbus?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo

      Ja je kan uiteraard ook spuitbussen gebruiken.

      Olaf

      Verwijderen