Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

maandag 27 oktober 2014

Het eerste huisje krijgt vorm en kleur.

Hallo

Het eerste huisje krijgt vorm en kleur. Het begint er aardig op te lijken zo.

Als alternatief kan ik ook dakpannen uitprinten op papier. Bij foto textuur lijkt het ook diepte te hebben. Een plaat dakpannen kopen zou ook kunnen.

De voegen heb ik nu gekleurd door pastelkrijt over fijn schuurpapier te halen en dan het schuurpapier met het krijt er op over de muur te halen.

Het dak is nu aan de ene kant onbehandeld en aan de andere kant behandeld met pastelkrijt. Het pannen effect is dus helaas niet te zien.







2 opmerkingen:

  1. Een paar van die foto's lijken gewoon echt! Ziet er mooi uit hoor.Heb je de huisjes alleen gedrybrushed? Het dak met krijt is ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Op dit huisje is pastelkrijt gebruikt. Doordat de voegen hoger zijn dan de stenen blijft het er achter zitten.
      Op http://bouwwerkenvanolaf.blogspot.nl/2014/11/dakpannen-op-de-huizen-voegen-kleuren.html kan je zien hoe het verder gaat. Ik heb dus betere pannen nu gemaakt.

      Verwijderen