Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

zaterdag 25 oktober 2014

Het eerste huisje uit de plotter. N scale vlog 91.

Hallo

Het eerste huisje uit de plotter is u een feit. Alles wordt ook uitgelegd in N scale vlog 91.
http://youtu.be/Wiv-piqYrFc

In Vlog 91 wordt behandeld:
  • plotter in actie
  • bekijken plotresultaat
  • uitleg Silhouette Studio. Importeren .dxf en instellingen voor plotten
  • uitleg nanoCAD 5.0 (is geen volledige tutorial)
  • uitsnijden van de plot
  • proefpassen van de gevels
Hier het ontwerp in nanoCAD 5.0:


Ik heb eerst wat ophogingen gemaakt bij de machine door middel van een stapel tijdschriften.  Dit voorkomt dat de snijmat ver doorbuigt. Mijn idee is daarbij dat bij doorbuiging de mat misschien iets verschuiven kan tijdens het plotten.

Na 1 uur en 8 min was de plot klaar. Ik heb alles ingesteld op snelheid 1. Verder zijn de snijlijnen ingesteld op dubbel snijden met druk 33. Het "graveren" heb ik ingesteld op druk 5.


 Hier mijn poging voor dakpannen. Kijken wat het wordt als het op het huisje zit en geschilderd is.
 Hier zien we de snijlijnen tegen het licht in.

Om makkelijker de gaten voor de ramen te maken heb ik kruizen ingesneden en op die manier kan ik het er zo uitdrukken.
 Oorspronkelijk was het het idee om 3 lagen te maken maar dit bleek niet mooi. Hieronder zie je laag 1 en laag 3 op elkaar. Nu zijn de kozijnen wel iets te dik.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten