Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

zondag 27 september 2015

N scale vlog 114. Nieuwe plannen.

Hallo

N scale vlog 114 is online: https://youtu.be/c6qZGc1Q6KI

Na lang brainstormen hoe nu verder te gaan heb ik besloten om een nieuwe baan te beginnen.

De oude modelbanen gaan weg want:
* De vaste banen zijn zijn geen modules. Hieraan werken
is slecht te doen. Om bijvoorbeeld een draadje te solderen hou je geen rug meer over.
* De zelfbouwwissels zijn niet goed genoeg gemaakt.
* Te krappe bogen op de rangeerbaan
* De onderste baan is veel te laag. En omdat het geen modulebaan is is het een lastige zaak om er aan te werken.

De havenbaan
* Slechte wissels en rail segmenten
* Te krappe bogen
* Ik kan niet mijn hele trein collectie er op kwijt. Passagierstreinen en elektro loks zijn niet welkom.

Hier nog de oude banen in beeld.


Eisenpakket nieuwe modelbaan
* modules
* geschikt voor hele treincollectie => goederen + passagiers + bovenleiding
* geschikt voor beurs bezoek
* snel op te bouwen voor beurs / thuis => makkelijk poten systeem
* rangeermogelijkheden
* digitaal handmatig aansturen.
* hele baan moet in auto passen
* Thema: NL, station, stedelijke omgeving
* zelfbouwwissels (proberen)
* moet passen in de berging

Nieuwe baanplan eindstation.
* oranje = passagiers
* rood = omloop
* geel = goederen vertrek
* licht blauw = rangeersporen
* paars = lok parkeer / tankplaats
* donker blauw = schaduwmodule deze kan ook aan de
rechterkant van de treinbaan voor een modelspoorbeurs.



Dit was het weer voor deze update. Nu de oude banen slopen / kaal maken.

Olaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten