Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

woensdag 21 december 2016

Beursbaan Luchtspoor ontwerp update.

Hallo

Zo na heel wat uren puzzelen en meten ben ik nu tot dit ontwerp gekomen.
Op vele verzoek een hogere achtergrond en frieslijst. Net zoals mijn andere beurs baan. Nu zijn alleen de bakken de helft minder diep. Ik heb nu 1 keerlus en 1 lus met extra spoor ontworpen.  De bochten zijn wel krap namelijk de R1 en R2 bochten. Dit is de enige oplossing want groter past niet in mijn auto. Voor het vervoer moest ik ook een oplossing zoeken voor de poten. Als ik de landschapsmodules op de kop in de auto doe dan kan ik 2 poten per bak kwijt in het frieslijst gedeelte. De scenery heeft dan nog genoeg vrije ruimte. Voor de verlichting zijn nu led lampen getekend maar dat worden waarschijnlijk led strips. Is goedkoper en kost minder ruimte.
Wat verder op zal vallen is dat de bakken onder de bogen kleiner zijn dan de plaat er bovenop. Dit komt omdat ik de schaduwbakken van de 2 andere beurs banen ga hergebruiken. Waarschijnlijk zal het wel verstandig zijn om iets van opstaande randen langs de bogen te maken zodat de treinen niet van de baan kunnen vallen.
Onderaan nog een foto van de vorige beursbaan van hoe hij vervoerd wordt. Elke centimeter telt!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten