Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

dinsdag 31 juli 2012

De bomen krijgen hun bast.

Hallo

Ik heb de geraamtes voorzien van wat bast.





Ik heb hiervoor verdunde houtlijm gebruikt en heel fijn MDF zaagsel.




De onderkant van de stam moet eigenlijk nog wat dikker.

Olaf


4 opmerkingen:

  1. Hoi Olaf, ik ben laatst ook maar eens aan de slag gegaan met wat koperdraad. Ik was redelijk tevreden met het geraamte, maar eenmaal ingesmeerd met lijm en grasvezels bleef mijn zaagsel niet goed plakken, en zag de boom er meer uit als een dood stuk hout met wat mos als een echte mooie boom. Ik maak ze overigens op de schaal 1:72. het is namelijk niet voor treinen maar voor een Napoleontische veldslag.

    Mvg,
    Daan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Daan,

      Bedankt voor je reactie.

      Ik gebruik verdunde houtlijm. Het blijft bij mij wel goed zitten. Ik kan ook meerdere lagen aanbrengen om het dikker te maken. Wel tussendoor laten drogen.
      Om de boom voller te maken moeten er wel meer vezels op de boom. Bij mijn eerdere bomen heb ik hiervoor vijver filter watten gebruikt.
      Ik zelf ben ook nog aan het experimenten met het bomen maken. Kijken wat het wordt dus.

      Groeten,
      Olaf

      Verwijderen
  2. Bedankt voor je antwoord, ik zal het ook proberen met vijverfilterwatten en de resultaten fotograferen. En wat betreft airbrushen, doe jij ook verdunde houtlijm en plakkaatverf in je brush?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo

      Graag gedaan hoor.
      Nee ik doe geen lijm in mijn airbrush. Plakkaatverf en acrylverf zijn de verf soorten die ik gebruik voor mijn airbrush.

      Suc6.

      Olaf

      Verwijderen