Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

woensdag 4 juli 2012

Nieuwe bebouwing voor de modelbaan.

Hallo

Ik ben nu eindelijk weer aan het bouwen voor de modelbaan. Als eerste ga ik met de bebouwing aan de gang.


Ik begin met een huisje. Die is uiteraard gebouwd in karton. Ik heb het huisje getekend in windows paint. Ik heb daar 24 pixels per meter genomen en dan op 96% uitgeprint op normaal A4 papier. Vervolgens heb ik de stenen op een stuk pizzadoos geplakt met een plakstift. Ik heb nu juist geen houtlijm meer gebruikt zodat de muur minder snel bol gaat staan. De plakstift is een bijna droge lijm en dus ideaal voor dit soort klussen.
Alles is trouwens uitgesneden met een scalpel mes.






De 2 stukken muur links en rechts worden nog naar achteren gebogen. Het huisje komt tenslotte tegen de achtergrond te staan.

In tegenstelling tot de vorige serie huizen heb ik hier gekozen om geen foto textuur stenen te gebruiken. De reden daarvoor is dat je nu de stenen beter kan zien. Het nadeel is dan wel dat de stenen niet 100% op schaal zijn. De breedte klopt dan wel maar de hoogte moet eigenlijk 50% kleiner.

Zo het begin is er, nu de rest nog. :D

Olaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten