Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

maandag 9 juli 2012

Nieuwe huizen uit de printer

Hallo

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan voor het maken van de bebouwing en ik heb een aantal nieuwe gevels gemaakt.


Deze huizen zijn ook weer zelf getekend met Windows Paint. Ik heb wel fototextuur gebruikt voor de ramen. Dat geeft wel een mooie diepte.

 Ik heb bij deze gevels ook rekening gehouden met een extra strip muur om de zijkant van het karton af te dekken.
 Toen ik de gevel uitgesneden had was het tijd om de gevel op het karton te plakken. Voor het karton heb ik een pizzadoos gebruikt en de lijm is een "plakstift" van de Bruna.
 Als resultaat een aardig geveltje waarvan de voegen een stuk donkerder zijn zodat de bakstenen wat beter overkomen.
De deur moet voor de volgende keer wel wat hoger gemaakt worden. Na het nameten en omrekenen bleek de deur zelf maar 1.8 meter hoog te zijn. :D
Zo nu de rest van het huis nog erbij maken. Het wordt een halfmodel huis dus ik hoef de helft maar te doen. :D

Olaf



2 opmerkingen:

  1. In plaats van de gevels te tekenen zou je misschien ook foto's van bestaande gebouwen als basis kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt dat heb ik bij andere huisjes gebruikt. Bij de vrijstaande huisjes.
      De ramen zijn al wel met foto textuur.

      Verwijderen