Welkom

Hallo

Welkom op mijn website.Op deze site hou ik je op de hoogte van mijn bouwwerken.

Hier rechts naast vind je de onderwerpen van deze site.

Wil je reageren op een van mijn berichten? Dat kan door te drukken op reacties bij het desbetreffende bericht. Je hoeft geen lid hiervoor te zijn.

Groeten,
Olaf

zaterdag 28 juli 2012

Nieuwe bomen in de maak.

Hallo

Ik ben ook begonnen met het maken van meer bomen.




Ten opzichte van mijn vorige bomen heb ik nu meer zijtakken waardoor de boom wat realistischer wordt.

Ik heb bloemistendraad gebruikt die op een rol zit van 100m. Het groene plastic heb ik er af gestript.
Ik heb in plaats van een vaste kern (stuk installatiedraad) nu 6 stukken draad gebruikt. Die vormen samen de basis voor de takken in de top van de boom.
De andere takken worden uit 1 stuk draad van 1.2m lang gemaakt. Het lange stuk draad heb ik mee gewikkeld met de andere 6 draden tot het punt waar de zijtakken beginnen. Hierdoor heb je geen seconde lijm nodig.



In de tekening hierboven zie we de werkwijze voor het maken van de zijtakken. De bruine draad is de 1.2m lange draad die je om de 6 andere wikkelt. Je maakt met die draad een aantal lussen die de basis vormen voor de zijtakken. De lussen knip je open en je wikkelt die een aantal keer. Vervolgens pak je een kort stukje draad die je wikkelt om de stukken draad van de net open geknipte lus. Zie de 3 andere gekleurde draden. Zo maak je van 2 draden 8 kleine takjes.



Nu iets van een uur wikkelen krijg je een geraamte van een boom.

Olaf




Geen opmerkingen:

Een reactie posten